![]() |
|
||||
|
Let op!Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd. GameVillage is de grootste game community in Nederland met al meer dan 210.000 registraties van alle leeftijden. Klik hier om je te registreren.Als lid heb je toegang tot de nieuwste cheats, demo's, trailers en kun je deelnemen aan discussies. Ook kun je als lid meedoen aan verlotingen van gratis games en hardware. |
|
|||||||
| Age of Empires/Mythology Community Hier kun je al je berichten en vragen kwijt over de Age of ... series. Ook bereikbaar via www.gamevillage.nl/ageofempires Beheerder: Imperator Maxa |
![]() |
|
|
Discussietools | Discussie waarderen | Weergave |
|
|
#181 | |
|
Zeppelin..
Weblogartikelen: 11
Heeft bedankt: 69
Is bedankt: 109
|
Citaat:
|
|
|
|
#182 | |
|
GV Meubilair
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 21 november 2004
Heeft bedankt: 4
Is bedankt: 5
|
Citaat:
Valt wel mee. Alleen met harddisks moet je wel wat voorzichtiger mee omgaan omdat deze bewegende onderdelen bevatten. Maar bij normaal gebruik, zou ik niet weten wat je kapot zou kunnen maken. Grafische kaart, processor, geheugen en dergelijke kunnen maar op één manier geplaatst worden. Sommige processor koelers kunnen wel eens lastig te monteren zijn. |
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Vast GV Meubilair
Weblogartikelen: 4
Heeft bedankt: 18
Is bedankt: 135
|
Ik heb 4,5 jaar geleden de grafische kaart van mijn toenmalige pc vervangen. Ding was alleen d.o.a., dus geretourneerd en de oude weer geplaatst. En overwoog bij de vorige PC om het werkgeheugen van 2 naar 4 gb uit te breiden, maar nooit gedaan, vooral vanwege de benodigde upgrade van 32 naar 64 bit...
Huidige pc heb ik de kast even geopend bij arriveren, om te kijken waar alles zat enzo. Misschien gooi ik er een keer wat extra RAM in, als de prijzen daarvan gunstig zijn.
|
|
|
#184 |
|
GV Meubilair
|
Een 64-bit besturingssysteem is niet verplicht voor 4GB. 't Is wel aan te raden.
DDR3 was een tijdje terug een stuk goedkoper. Voor de prijs hoefde je het toen niet te laten om voor 6GB te gaan. Maar gezien ik prijs nu zou ik het voorlopig bij 4GB houden. Ik heb een nieuwe SSD bestelt, om daarop Windows 7 en m'n programma's te installeren. Ik ben benieuwd hoe deze presteert t.o.z. m'n huidige SSD. |
|
|
|
|
|
#186 |
|
GV Meubilair
|
Zo zou je het kunnen noemen. Een SSD is 1,8 of 2,5 inch groot t.o.v. een 3,5 inch HDD. Het bevat inderdaad geen bewegende onderdelen en is veel energiezuiniger. (0,1W t.o.v. +/- 7,0W) Bij alles wat je in een Windows-omgeving doet geeft een SSD de beste gebruikerservaring. Opstarten van de PC, programma's laden en degelijke gaat vele malen sneller. Het nadeel alleen is dat de prijs per GB veel duurder is. Prijzen van 60GB voor € 150.-, terwijl je bij een harddisks daar 2000GB voor hebt en dan hou je nog zo'n € 30.- over. Een SSD is daarom ook bedoelt als opstartschijf van het OS en programma's en een HDD voor massa opslag van afbeeldingen, muziek, video's en documenten.
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Vast GV Meubilair
Weblogartikelen: 4
Heeft bedankt: 18
Is bedankt: 135
|
Ik ben dat ook al tegen gekomen ja. Ik heb gekozen voor gewoon 1 HDD van 1 TB, en geen SSD. Is ook niet echt nodig, mijn PC start snel genoeg op. Met dank aan Windows 7. Onder Vista duurde het opstarten nog eeuwen, maar onder 7 gaat het zoveel sneller.
|
|
|
#188 |
|
GV Racedriver
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 3 januari 2006
Weblogartikelen: 3
Heeft bedankt: 67
Is bedankt: 139
|
Ik las dat het vooral ook met laden van games veel helpt, dus dat je echt een laadscherm van 2 seconden hebt in plaats van 15 ofzo.
Over 10 jaar zullen alle computers wel zo'n schijf hebben denk ik, volgens mij is de soort harde schijven die wij nu gebruiken al best een lang gebruikt systeem. |
|
|
|
|
|
#189 | |
|
GV Meubilair
|
Ik zat gisteren op de labtop van m'n zus. Op 'Start' drukken duurde iets van 4 seconden voor er iets gebeurde, op 'Mijn computer' zo'n 50 seconden... Echt ongelofelijk traag. Die labtop is ongeveer 8 jaar oud. xD
Citaat:
Ik denk wat eerder. Ontwikkelingen gaan razendsnel. Op het gebied van opslag mag dat wel, want de harddisk is het traagste onderdeel van de PC. Het zou leuk zijn als ik een back-up van 1,5TB binnen een half uur op een andere harddisk kan wegschrijven. Nu doe ik daar iets van 5 uur over. xD |
|
|
|
|
![]() |
| Labels |
| cheeseburger, maxa was here, pc center lookalike |
| Discussietools | |
| Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Town Centre Kletstopic XII | Imperator Maxa | Age of Empires/Mythology Community | 1000 | 31 december 2008 01:02 |
| Town Centre Kletstopic XI | Eclipse | Age of Empires/Mythology Community | 1002 | 2 oktober 2008 03:16 |
| Town Centre Kletstopic X | Eclipse | Age of Empires/Mythology Community | 1000 | 21 juli 2008 03:10 |
| Town Centre Kletstopic IX | Eclipse | Age of Empires/Mythology Community | 1003 | 11 april 2008 01:40 |
| Town Centre Kletstopic VII | Eclipse | Age of Empires/Mythology Community | 1000 | 26 november 2007 09:19 |
| Contact | Adverteren | RSS | Registreren |